Le ta shohim Krishtin me sy shpirtëror

Fjala e Eminencës së Tij, Ipeshkvi Antaniski z. Parthenius, Abati i Familjes së Shenjtë Bigor, folur të Dielën e të Verbërve, në Liturgjinë e Shenjtë, më 29 maj 2022


Në emër të Atit, Birit dhe Shpirtit të Shenjtë!

Sot, nga ngjarja ungjillore e parashikuar nga etërit e shenjtë që do të lexohet këtë të diel, dëgjuam për mrekullinë e madhe që Shpëtimtari i bëri të verbërit, i cili lindi fjalë për fjalë pa sy. Domethënë, në këtë rast, Zoti Jezus Krisht rikrijoi sytë e këtij njeriu të lindur të verbër, duke bërë baltë nga toka dhe nga pështyma e Tij. Pastaj e dërgoi në banjën e Siloamit për të larë ujin dhe në atë moment sytë e tij, në vendin e të cilëve deri atëherë kishte vetëm hapje, filluan të funksionojnë pa të meta.

Ka më shumë mesazhe që Zoti po na dërgon përmes kësaj ngjarjeje. Para së gjithash, Ai na tregon se është Ai, Jezu Krishti, që krijoi sytë e parë, të stërgjyshit Adam; Ai është që krijoi njeriun nga toka. Atëherë, shërimi i sotëm na zbulon se Krishti është Mjeku suprem i sëmundjeve dhe mangësive njerëzore. Jo vetëm biologjike, fizike, por kryesisht shpirtërore. Duke profetizuar për shpëtimin e ardhshëm në personin e Krishtit Mesia, profetët e Dhiatës së Vjetër, me qëllim që të njihet identiteti i Tij kur të shfaqet në tokë, ndër të tjera, thonë se do t’ua hapë sytë të verbërve. Kështu, profeti i shenjtë dhe mbreti David, psalmuan Perëndinë, i cili u jep ushqim të uriturve. Zoti zgjidh lidhjet, · Zoti u jep dituri të verbërve, Zoti drejton të thyerit (Psalmi 145,8). Profeti i shenjtë Isaia paralajmëron gjithashtu ditën e vizitës së Zotit: Dhe atë ditë të shurdhërit do të dëgjojnë fjalët e librit dhe sytë e të verbërve do të hapen nga errësira dhe terri; dhe përsëri, në një vend tjetër: Atëherë do të hapen sytë e të verbërve, do të hapen veshët e të shurdhërve (Isa. 29,18; 35,5). Duke vepruar kështu, profetët kanë parasysh jo vetëm mendjemprehtësinë dhe urtësinë fizike, por mbi të gjitha shpirtërore. Prandaj Zoti thotë për veten e tij në Ungjill: Unë jam Drita e botës; kushdo që më ndjek nuk do të ecë në errësirë, por do të ketë dritën e jetës (Gjoni 8,21). Këtu, natyrisht, Ai nuk flet për fizikën, por për dritën hyjnore.

Епископ Партениј, Игумен Бигорски

Nëse do të përballeshim me zgjedhjen nëse do të jetonim në verbëri dhe errësirë ​​fizike apo në dritë dhe dritë, jam i bindur se të gjithë do të zgjidhnim këtë të fundit. Tani, imagjinoni një të verbër, i cili jeton në errësirë ​​gjatë gjithë kohës, i cili nuk e ka aspak idenë se si duket bota në dritën e dritës, sepse ka lindur i verbër. Sado që t’i shpjegojmë një personi të tillë se si duket kjo botë e krijuar nga Zoti, çfarë bukurish, malesh, lumenjsh, pemësh, planetesh dhe çfarë mrekullish ka në të, ai, ndoshta, sipas fuqive të arsyes së tij, do të bëni një lloj tabloje dhe imagjinoni, por me siguri do të jenë shumë larg përfaqësimit real të botës së Zotit. Pra, është thjesht e pamundur që një person i lindur i verbër të ketë një ide se si duket gjithçka që shohim dhe shijojmë çdo ditë përmes shqisës së të parit. Nga ana tjetër, ne kemi një ide shumë më të mirë se çfarë do të thotë errësira, sepse kemi mundësinë të mbyllim sytë dhe të shohim se si është të jesh në errësirë. Kjo është arsyeja pse askush nuk dëshiron të jetojë në verbëri dhe errësirë.

Megjithatë, kur bëhet fjalë për dritën shpirtërore dhe errësirën, ndryshimi midis tyre është shumë më i madh dhe është edhe më e vështirë t’i shpjegosh një të verbëri shpirtërisht se çfarë është drita nga Zoti. Një person që jeton në verbëri shpirtërore, ngjashëm me një të lindur të verbër ndaj botës fizike, është pothuajse e pamundur të kuptojë se çfarë bukurie fshihet dhe cila është përparësia e të jetuarit në dritën shpirtërore, që është Vetë Krishti. Perceptimi i tij për shpirtëroren është i turbullt, i gjymtuar. Ai nuk e di dhe nuk e kupton se çfarë është bota shpirtërore dhe sa e bukur është drita e shpirtit. Prandaj, kur predikon Ungjillin e Tij midis njerëzve, Zoti Jezus shpesh përsërit: kush ka sy për të parë, le të shohë. Natyrisht, Ai këtu nuk i referohet syve si organ trupor, por shikimit të brendshëm. Prandaj duhen sy shpirtëror, që ta njohim si Shpëtimtar, si dritë dhe bukuri të botës.

Si rrjedhim, i dashuri im, Krishti është pamja jonë, drita jonë. Le t’ia hapim zemrën Atij dhe Ai nuk do të na kalojë në heshtje, por do të na hapë sytë shpirtërorë, do të na japë dritën e Tij. Epo, sot Ai bëri një mrekulli për njeriun e lindur të verbër, i cili, nga ana tjetër, kishte një pamje të brendshme disi të mirë – kishte një zemër të guximshme dhe të pastër, ishte i drejtë dhe mirënjohës. Pasi iu bë një vepër e mirë e madhe, ai nuk qëndroi mosmirënjohës ndaj Bamirësit të tij, as nuk iu nënshtrua frikës dhe turpit nga kërcënimet dhe talljet e farisenjve dhe të pleqve. Përkundrazi, me guxim dhe argumentim e mbrojti Krishtin para tyre: Çudi që nuk e dini nga është, por më hapi sytë! Ne e dimë se Zoti nuk i dëgjon mëkatarët… Që nga ky shekull nuk është dëgjuar që dikush t’i ketë hapur sytë një të linduri të verbër. Dhe nëse nuk do të ishte nga Perëndia, nuk do të mund të bënte asgjë (Gjoni 9:30-33). Njeriu i lindur i verbër mbron të Vërtetën, mbron dritën shpirtërore që i dha Zoti, ndërsa kryepriftërinjtë, zyrtarët e tempullit dhe pleqtë e popullit mbeten të verbër. Këta, si të thuash, invalidë shpirtërorë, të mbushur me zili dhe adhurues të formës, jetonin në një errësirë ​​kaq të tmerrshme, saqë nuk mund të shihnin dhe të njihnin asgjë të mirë para vetes. Me sytë e tyre biologjikë ata panë Shpëtimtarin e botës përpara tyre, por me sytë e tyre shpirtërorë ishin krejtësisht të verbër, kështu që nuk mund ta njihnin Atë dhe ta adhuronin. Ishte e rëndësishme për ta që të thyhej e shtuna me trajtimin. Ata nuk mund të shihnin mrekullinë e madhe dhe të mirën që u bë para syve të tyre, e lëre më të gëzoheshin që ja, një burrë i lindur i verbër, të cilin i gjithë qyteti e dinte se u shërua dhe iu kthye shikimi. Ata u interesuan vetëm që dikush të mos merrte epërsinë, fuqinë dhe lavdinë e tyre, dhe si justifikim për ligësinë e tyre ata kishin shpikje dhe rregulla njerëzore, sikur të shtunën, në ditën e Zotit, asgjë nuk duhej bërë, madje as po bëhej. trajtohen.

Peshkopi Parthenius, Abati i Bigorskit

Mendoj se në asnjë tregim tjetër të Ungjillit nuk ka një shembull më të përshtatshëm të këtij kontrasti ekstrem midis verbërisë fizike dhe shpirtërore. Natyrisht, arrijmë në përfundimin se verbëria shpirtërore ndonjëherë është më e tmerrshme se verbëria fizike. Në fakt, është katastrofike. Sepse nëse nuk e gjejmë Krishtin në këtë botë, nuk e shohim dhe nuk e njohim me zemër, nuk do të mund të ndjekim as dritën e Tij hyjnore, e cila vetëm ndriçon rrugën e jetës drejt amshimit. Mbretëria e dritës së pakrijuar; ne do të vazhdojmë të jetojmë në errësirë ​​të tmerrshme, e cila, për fat të keq, do të vazhdojë në përjetësi. Prandaj, të dashurit e mi, pastroni dhe hapni sytë tuaj shpirtërorë, në mënyrë që të shihni dritën e Krishtit, e cila nëpërmjet lutjes është e disponueshme për ne për ta soditur në zemrën tonë. Ne dëgjuam atë që thotë Perëndia sot në Ungjill: Ndërsa jam në botë, unë jam drita e botës (Gjoni 9:5). Këtë ai e thotë jo vetëm për bashkëkohësit e tij, por për të gjithë njerëzit, nga të gjitha brezat. Ai është ende me ne sot në botë nëpërmjet Kishës. Në Kishë ne mund të jemi me Të dhe në Të, në dritën e Tij. Nga ana tjetër, namazi dhe veprat e mira janë sytë me të cilët shihet ajo dritë e mbinatyrshme.

Le t’i kërkojmë Atij, pra, të dashurit e mi, të mbrojë dhe të vendosë vizionin tonë shpirtëror, në mënyrë që të mund ta quajmë veten dishepuj të Tij, sepse kushdo që ndoqi Krishtin duhet të jetë gjithashtu një dritë, një pasqyrim i dritës së Zotit. Kështu Ai thotë: Ju jeni drita e botës (Mateu 5:14). Le të jemi, pra, ndër ata që ndriçojnë errësirën në këtë botë, sidomos sot kur kemi krizë në çdo fushë – shoqërore, shpirtërore, civilizuese; një krizë vlerash shpirtërore dhe morale që burojnë nga Ungjilli. Shumica e njerëzve vendosën, për fat të keq, për errësirën, për errësirën, për verbërinë. Prandaj, ndoshta si kurrë më parë, është e nevojshme që ne të krishterët të bëhemi bartës të dritës hyjnore, pasi fillimisht të pastrojmë sytë tanë shpirtërorë dhe të shndërrohemi në persona shpirtërorë, në persona të dritës. Amen!