Катехизис

Недела на блудниот син

Враќањето од прогонство Во третата недела од подготовката за Великиот Пост, ние ја слушаме параболата за блудниот син (Лука, 15,11-32). Параболата и химните што се пеат тој ден зборуваат за покајанието како за човеково враќање од самоволно прогонство. Дознаваме дека блудниот син отишол во „далечна земја“ и таму потрошил сè што имал. Далечна земја! Тоа…

За празникот Сретение Господово

Да дојдеме и ние со песни божествени, да Го пресретнеме Христа и да Го примиме Оној, чие што спасение го виде Симеон! Ова e Оној што Давид Го предвести! Ова е Оној што говореше преку пророците, Кој заради нас се воплоти и преку Законот ни говори. Нему да Му се поклониме.(Стихира на Господи повикав) Денес…

Парадоксот на Болката – III дел

Воодушевен прием Воодушевеното примање на болката е можно кога човекот се наоѓа во благодатна состојба со изобилна љубов. Карактеристичен претставник на тој случај е Свети Игнатиј Богоносец, кој што се радувал на претстојното мачеништво, горејќи од копнеж да Го сретне Христа. Во синаксарите обично се одбележува споменот на маченици кои барале од мачителите да го…

Парадоксот на болката – II дел

Личниот однос кон болката Позитивната или штетната улога на болката зависи од личниот однос на човекот кон неа. Кога човекот не е способен во болката да види некаква смисла или цел, природно е да падне и да се разочара. Тој ја сфаќа како мачно патување кон небитието. Кога, напротив, човекот ја гледа болката како педагошко…

Парадоксот на болката – I дел

Различните ставови Луѓето ја сфаќаат болката на психолошко и социјално ниво на различни начини. Едни ја гледаат како неминовен удел (песимисти), други – како темна страна на, во основа, пријатниот живот (оптимисти) и најпосле, трети – како необјаснива тајна. Песимистите не наоѓаат смисла во болката, но со тоа ја губат и смислата на животот. Оптимистите…

Присуството на Добрината – (II дел)

Патот на созданието Патот на созданието се преплетува со патот на човекот и е определен од него. Падот на човекот е пад и на созданието (види Рим. 8, 20-21). Уништувањето на околината ја достигна својата кулминација во нашата епоха и јасно ја открива бескрупулозноста и несовесниот однос на човекот кон неа. Сепак, преминот од сетилна…