Катехизис

Парадоксот на болката – II дел

Личниот однос кон болката Позитивната или штетната улога на болката зависи од личниот однос на човекот кон неа. Кога човекот не е способен во болката да види некаква смисла или цел, природно е да падне и да се разочара. Тој ја сфаќа како мачно патување кон небитието. Кога, напротив, човекот ја гледа болката како педагошко…

Парадоксот на болката – I дел

Различните ставови Луѓето ја сфаќаат болката на психолошко и социјално ниво на различни начини. Едни ја гледаат како неминовен удел (песимисти), други – како темна страна на, во основа, пријатниот живот (оптимисти) и најпосле, трети – како необјаснива тајна. Песимистите не наоѓаат смисла во болката, но со тоа ја губат и смислата на животот. Оптимистите…

Присуството на Добрината – (II дел)

Патот на созданието Патот на созданието се преплетува со патот на човекот и е определен од него. Падот на човекот е пад и на созданието (види Рим. 8, 20-21). Уништувањето на околината ја достигна својата кулминација во нашата епоха и јасно ја открива бескрупулозноста и несовесниот однос на човекот кон неа. Сепак, преминот од сетилна…

Присуството на Добрината – (I дел)

Барање на доброто Желбата за добро е вкоренета во човекот. Притоа доброто секогаш е убаво а злото - грдо. Тоа станува јасно и од одбојноста што човекот ја чувствува кон злото. Во што всушност се состои доброто и како човекот да учествува во него? Георгије Манзаридис Пред да продолжиме со барање на доброто треба да…

Крштевањето на Господа Исуса Христа

1,9. „А во оние дни дојде Исус од Назарет Галилејски и се крсти од Јована во Јордан.“ Христовото раѓање е значаен настан во човечката историја и во Божјиот план за спасение на луѓето, но особено значајно е и Христовото крштевање на реката Јордан, затоа што со тој настан започнува Неговата месијанска дејност. Од тој ден…

Посета на Мудреците (втор дел)

2, 2. Штом го чу тоа, цар Ирод се уплаши и целиот Ерусалим со него. Кога Ирод го слушнал прашањето за новородениот Цар Јудејски се исплашил, мислејќи дека ќе му го земе царскиот престол, а „Ерусалим“, односно Ерусалимјаните, се исплашиле поради нивната грешност и поради крвожедниот цар Ирод кој можел да ги убие сите Ерусалимјани,…