Катехизис

Односот помеѓу верата и знаењето – Основи на православната вера – XVIII дел

Постојат различни сфаќања за односот помеѓу верата и знаењето. Многу често во свеста на луѓето верата и знаењето меѓусебно се исклучуваат: или „нештото“ се знае па нема потреба од вера, или се верува во она што не се знае. Како пример за спротивставеноста на верата и знаењето, погрешно се наведува мислата на западниот теолог Тертулијан:…

Крстот и современиот свет

Архимандрит Георгиј Капсанис Живееме во еден свет во кој владее антикрсниот дух. Во еден свет кој како свој идеал ги има себељубието, свет без морал, свет во кој е најважно задоволувањето на страстите, благоденствието, комфорот, свет кој ја поставува слободата не во жртвата и љубовта, т.е. во Крстот, туку во егоизмот. „На 11 Јули, во…

За верата – Основи на православната вера – XVII дел

Верата е човечкиот одговор на Божјото Откровение и неопходен услов за да Му се пристапи на Бога и влезе во Црквата, зашто: Без вера не е можно да Му се угоди на Бога; бидејќи оние, кои доаѓаат при Бога, треба да веруваат оти Он постои и дека ги наградува оние, што Го бараат (Евр. 11,6).…

Учеството на христијаните во Крстот Христов

Ако некој сака да врви по Мене, нека се одрече од себе, да го земе својот крст и да оди по Мене По укорувањето на Петар, Господ и од Своите ученици бара и тие да живеат крстоносно: „Тогаш Исус им рече на учениците Свои: ако некој сака да врви по Мене, нека се одрече од…

Црковно пеење – Основи на православната вера – XVI дел

Архитектурата, сликарството, фреските, мозаиците и иконите, не се единствениот достапен израз на едната и единствена божествена вистина, туку тоа е возможно и преку пеењето и славословењето со музички и други уметнички дела. Прославувањето на Бога со песни и химни е посведочено уште во Евангелието. Евангелистите Матеј и Марко пишуваат дека после Тајната Вечера, Христос и…

Зошто ја почитуваме Пресвета Богородица?

Во Новиот завет за Пресвета Дева Марија, Мајката на Исуса Христа, релативно, малку се зборува. Од четворицата евангелисти, само двајца, Матеј и Лука, зборуваат за раѓањето на Исуса Христа во Витлеем, а тоа значи ја споменуваат Неговата Мајка, зборувајќи за надворешните околности во кои што се случил тој настан. Евангелистот Марко воопшто не зборува за…